8 DE MARZO
Amosando publicacións coa etiqueta día da muller b>. Amosar todas as publicacións
Amosando publicacións coa etiqueta día da muller b>. Amosar todas as publicacións
11/03/20
23/03/19
07/03/17
8 de marzo - Día internacional da muller
Chega un novo 8 de marzo e dende aquí desexamos lembrar a idea da importancia da igualdade entre mulleres e homes, entre nenos e nenas.
Eliminar todo o que implique discriminación ou violencia contra as mulleres debería ser obxectivo prioritario para toda persoa que se precie de selo.
Conseguir unha sociedade mellor é cousa de todas e todos e pasa por acadar unha verdadeira igualdade de trato e de oportunidades.
| Preme aquí para visitar a páxina da UNESCO |
07/03/16
Día Internacional da Muller - 8 de marzo
O Día Internacional da Muller é un bo momento para reflexionar acerca dos avances logrados, pedir máis cambios e celebrar a valentía e a determinación das mulleres que xogaron un papel clave na historia dos seus países e comunidades. (Ver "Historia do Día da Muller")
O tema de 2016 para o Día Internacional da Muller é "Por un Planeta 50-50 en 2030: Demos o paso para a igualdade de xénero."
A Organización das Nacións Unidas (ONU) reflexionará sobre como acelerar a Axenda 2030 para o desenvolvemento sostible para promover a implantación efectiva dos novos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible. Tamén vai centrarse en novos compromisos por parte dos gobernos no ámbito da iniciativa "Demos o paso" e outros compromisos existentes sobre a igualdade de xénero e os dereitos humanos das mulleres.
Algúns dos obxectivos clave da Axenda 2030:
- Para 2030, velar por que todas as nenas e todos os nenos rematen os ciclos da ensinanza primaria e secundaria, que ha ser gratuíta, equitativa e de calidade e producir resultados escolares pertinentes e eficaces.
- Para 2030, velar por que todas as nenas e todos os nenos teñan acceso a servicios de atención e desenvolvemento na primeira infancia e a unha ensinanza preescolar de calidade, a fin de que estean preparados para a ensinanza primaria
- Poñer fin a todas as formas de discriminación contra todas as mulleres e as nenas en todo o mundo
- Eliminar todas as formas de violencia contra todas as mulleres e as nenas nos ámbitos público e privado, incluídas aa trata e a explotación sexual e outros tipos de explotación.
- Eliminar todas as prácticas nocivas, como o matrimonio infantil, precoz e forzado e a mutilación xenital feminina.
12/03/15
11/03/15
As mulleres na literatura
No blog de Relatos Magar atopamos esta curiosa entrada sobre as mulleres como protagonistas dos libros e o test de Bechdel (deseñado para analizar películas):
Hace tiempo, en mi artículo ¿Literatura de mujeres para mujeres? reflexioné sobre si la forma de escribir o el género de una novela era más característico de un sexo u otro. Pero como me quedé con ganas de más, me propuse un nuevo reto: aplicar el test de Bechdel en la literatura.Os recuerdo las tres preguntas del test:1) En la historia, ¿salen, al menos, dos personajes femeninos, con nombres propios?2) Dichos personajes, ¿hablan entre sí?3) ¿Sus conversaciones tratan cuestiones no relacionadas con hombres (parejas, padres, hijos)?¿Qué os parece? ¿Pensáis que superar este test (contestar que sí a las 3 preguntas) dependerá mucho de la época en la que se escribió el libro? ¿O que si su autora es mujer es más probable que lo pase? ¿Quizá las historias protagonizadas por mujeres lo tienen más fácil? ¡Pues vamos a comprobarlo! Para ello, utilizaré mis lecturas de los últimos meses, que abarcan distintas épocas y géneros. Como siempre, peco de leer a pocas mujeres, por lo que de los 34 libros que os traigo, solo 7 son de escritoras, apenas el 20%. Aunque la muestra no sea ni representativa ni extrapolable, nos servirá para hacernos una idea del panorama literario y su representación de las mujeres, desde diversos aspectos.
Le o resto do artigo aquí.
10/03/15
100 libros de 100 escritoras imprescindibles
Atopamos no blog Las lecturas de Mr. Davidmore unha selección das 100 mellores escritoras de tódolos tempos. Non vos fiedes da numeración: a lista é simplemente alfabética, e a nº.1 non é mellor que a nº.100!
Fixádevos tamén que na lista aparece a nosa querida Rosalía de Castro e tamén o libro que estamos a ler no club de lectura agora mesmo (Iacobus)
Felices lecturas femininas!
Fixádevos tamén que na lista aparece a nosa querida Rosalía de Castro e tamén o libro que estamos a ler no club de lectura agora mesmo (Iacobus)
Felices lecturas femininas!
Hoy nuevamente vuelvo a traeros un listado de libros. En está ocasión las protagonistas van a ser algunas de las escritoras más famosas, conocidas y premiadas de la historia de la literatura. El caso es que quería hacer algo especial para celebrar el día de la mujer trabajadora (para mi todas lo son) y como este blog versa sobre libros y autores/as, he pensado que una buena manera de homenajear a todas estas artistas de la palabra, es dando a conocer una pequeña muestra de su inmenso talento a través de sus libros.
La selección de títulos y autoras puede parecer abritaria, pero ya os digo yo que lleva más trabajo del que parece intentar dejar la subjetividad a un lado para hacer una selección donde haya un poco de todo. Como no quería que la lista fuera demasiado comercial, he tenido en cuenta varias listas que circulan por Internet, entre las que destacan estas cuatro: Le Monde y Fnac, Newsweek, The Guardian y la lista del Club de Libros de Noruega, También he tenido en cuenta otra lista en la que aparecen los libros más vendidos de la historia y además he añadido a mi lista las 13 ganadoras del Nobel de Literatura. El problema con estas listas estaba en que mayoritariamente las escritoras eran casi todas extranjeras o para ser más exactos, casi todas escriben en un idioma distinto al nuestro. Así que, he creído conveniente aportar una cuota de autoras que escriben en español. El problema es que como en toda buena lista que se precie, faltan autoras, pero eso es inevitable cuando acotas a solo cien títulos. También puede ser, que dentro de las autoras que escriben en español, las autoras de mi país (España) estén más presentes que las de mis buenos amigos del otro lado del charco, pero debéis entender que las escritoras más conocidas para mi son las españolas. De todas formas, veréis que también aparecen algunas de las autoras más importantes e influyentes de Latinoámerica. Tampoco he querido ser ajeno al tiempo que nos ha tocado vivir y por eso, en la lista, también aparecen algunas de las escritoras que más han triunfado en los últimos años.
Una de las singularidades de la lista es que cada autora aparece con un solo libro. En muchos casos la obra de un escritor predomina sobre el resto. Esos casos podrían ser los de Harper Lee, Betty Smith, Françoise Sagan, Emily Bronte o Louisa M. Alcott. Todas son grandes escritoras, pero entre su obra predomina un titulo por encima del resto y por eso no es difícil escoger un solo libro de estas autoras. El problema en cambio viene cuando tienes que elegir un solo libro de escritoras como Virginia Woolf, Almudena Grandes, Alice Munro, Rosa Montero, Ana María Matute o mi escritora favorita, la inigualable Agatha Christie. Aquí viene lo complicado porque todas ellas tienen un montón de libros excelentes y puedes poner los mismos títulos o cambiarlos por otros y el cambio no alteraría para nada la lista.
Espero que encontréis interesante la lista y que celebréis por todo lo alto este próximo 8 de marzo que está ya a la vuelta de la esquina. Y si no sabéis qué leer, probad con alguno de los libros que vais a ver a continuación.
100 Libros de 100 escritoras imprescindibles
- 84, Charing Cross Road, de Helene Hanff.
- Ana de las tejas verdes, de Lucy Maud Montgomery.
- Antología poética, de Gabriela Mistral.
- Belleza negra, de Anna Sewell.
- Beloved, de Toni Morrison.
![]()
- Bonjour Tristesse, de Françoise Sagan.
- Buenas noches, Luna, de Margaret Wise Brown.
- Cisnes salvajes, de Jung Chang.
- Cósima, de Grazia Deledda.
- Criadas y señoras, de Kathryn Stockett.
- Cristina, hija de Lavrans, de Sigrid Undset.
![]()
- Cumbres borrascosas, de Emily Bronte.
- Desde mi cielo, de Alice Sebold.
- Diario, de Ana Frank.
- Dime quién soy, de Julia Navarro.
- Donde el corazón te lleve, de Susanna Tamaro.
- El abanico de seda, de Lisa See.
- El asesinato de Roger Ackroyd, de Agatha Christie.
- El clan del oso cavernario, de Jean Marie Auel.
- El color púrpura, de Alice Walker.
- El conejo travieso, de Beatrix Potter.
- El corazón es un cazador solitario, de Carson McCullers.
- El corazón helado, de Almudena Grandes.
- El cuaderno dorado, de Doris Lessing.
![]()
- El cuento de la criada, de Margaret Atwood.
- El jardín olvidado, de Kate Morton.
- El maravilloso viaje de Nils Holgersson, de Selma Lagerlöf.
- El pájaro espino, de Colleen McCullough.
- El penúltimo sueño, de Ángela Becerra.
- El pequeño vampiro, de Angela Sommer-Bodenburg.
- El regreso, de Rosamunde Pilcher.
- El segundo sexo, de Simone de Beauvoir.
- El tiempo entre costuras, de María Dueñas.
- El valle de las muñecas, de Jaqueline Susann.
- En el país de la nube blanca, de Sarah Lark.
- En las orillas del Sar, de Rosalía de Castro.
- En tiempo de prodigios, de Marta Rivera De La Cruz.
- En tierras bajas, de Herta Müller.
![]()
- Entre visillos, de Carmen Martín Gaite.
- Entrevista con el vampiro, de Anne Rice.
- Extraños en un tren, de Patricia Highsmith.
- Forastera, de Diana Gabaldon.
- Frankenstein o El Moderno Prometeo, de Mary W. Shelley.
- Hasta aquí, de Wislawa Symborska.
![]()
- Heidi, de Johanna Spyri.
- Historia de una maestra, de Josefina Aldecoa.
- Iacobus, de Matilde Asensi.
- Jane Eyre, de Charlotte Bronte.
- Juntos, nada mas, de Anna Gavalda.
- La biblia envenenada, de Barbara Kingsolver.
- La búsqueda del amor, de Nancy Mitford.
- La calle de la judería, de Toti Martínez De Lezea.
- La campana de cristal, de Sylvia Plath.
- La casa de los espíritus, de Isabel Allende.
- La edad de la inocencia, de Edith Wharton.
- La historia de mi hijo, de Nadine Gordimer.
![]()
- La historia, de Elsa Morante.
- La llave de Sarah, de Tatiana De Rosnay.
- La mujer del viajero en el tiempo, de Audrey Niffenegger.
- La mujer habitada, de Gioconda Belli.
- La pianista, Elfriede Jelinek.
![]()
- La plaza del diamante, de Mercè Rodoreda.
- La ridícula idea de no volver a verte, de Rosa Montero.
- La señora Dalloway, de Virginia Woolf.
- La serie de Harry Potter, de J.K. Rowling.
- La Sociedad Literaria y el pastel de Guernsey, de Mary Ann Shafer.
- La vida de las mujeres, de Alice Munro.
- La voz dormida, Dulce Chacón.
- Las vírgenes del paraíso, de Barbara Wood.
- Leonora, de Elena Poniatowska.
- Lo que el viento se llevó, de Margaret Mitchell.
- Los empeños de una casa, de Sor Juana Ines de la Cruz.
- Los mejores años de Miss Brodie, de Muriel Spark.
- Los pazos de Ulloa, de Emilia Pardo Bazán.
- Los zarcillos de la vid, de Colette.
- Matar a un ruiseñor, de Harper Lee.
- Memorias de Adriano, de Marguerite Yourcenar.
- Memorias de Idhún, de Laura Gallego García.
- Miedo a volar, de Erica Jong.
- Mortaja para un ruiseñor, de P.D. James.
- Mujercitas, de Louisa M. Alcott.
- Nada, de Carmen Laforet.
- Olvidado Rey Gudú, de Ana María Matute.
- Orgullo y prejuicio, de Jane Austen.
- Palmeras en la nieve, de Luz Gabás.
- Persépolis, de Marjane Satrapi.
- Peyton Place, de Grace Metalious.
- Pipi Calzaslargas, de Astrid Lindgren.
- Poemas de amor, de Alfonsina Storni.
- Poemas, de Emily Dickinson.
- Rebecca, de Daphne Du Maurier .
- Rebeldes, de Susan E. Hinton.
- Réquiem y otros escritos, de Anna Ajmátova.
- Sangre sabia, de Flannery O'Connor.
- Sólo para mujeres, de Marilyn French.
- Suite francesa, de Irene Nemirovsky.
- Trilogía: Caballo de Fuego, de Florencia Bonelli.
- Un árbol crece en Brooklyn, de Betty Smith.
- Viaje a la transparencia. Obra Poética completa, de Nelly Sachs.
- Viento del este, viento del oeste, de Pearl S. Buck.
Como habréis podido observar, la lista viene ordenada alfabéticamente, así pues, el valor numérico no representa nada, más allá de indicar el número de libros que tiene la lista.
En esta ocasión, en vez de poner las cubiertas de los libros, he hecho un vídeo con las 100 portadas. Igual la transición de las imágenes pasa un poco rápido, pero tampoco era cuestión de hacerlo durar tres horas. Si queréis verlo aquí os lo dejo (no creo que me den un Goya ni un Óscar por semejante engendro). Una última cosa. La medalla esa de color amarillo que aparece al lado de algunas autoras, representa que la escritora fue galardonada con el Premio Nobel de Literatura.
09/03/15
Día da muller traballadora: luces e sombras
Aínda que a sociedade avanzou moito dende que as nosas avoas eran unhas nenas, queda moito camiño por percorrer. Agora, aparentemente, todos aceptamos que mulleres e homes somos diferentes pero equivalentes, e que temos os mesmos dereitos. Pero no práctica non é así. Segue a haber unha importante diferencia nos salarios (a mesmo traballo, as mulleres cobran un 17% menos que os homes) e segue a haber moitos traballos ós que as mulleres non chegan, ou chegan pero cunha grande carga de desprezo e abuso que aguantan cada día.
As cifras son moi claras neste sentido:
- aproximadamente a metade da poboación española (algo máis do 50%) son mulleres;
- o 61% das persoas que rematan estudos na universidade son mulleres;
- as mulleres son mellores estudantes e repiten menos cursos;
- só 4 das 17 comunidades autónomas están presididas por mulleres;
- o goberno de España conta con 4 ministras e 9 ministros; o goberno galego está máis igualado, con 4 conselleiras e 4 conselleiros;
- en Grecia, o novo goberno recén elixido non ten ningunha muller ministra;
- o 17% das alcaldías de España está ocupada por mulleres; en Galicia e Asturias, esa porcentaxe baixa ó 10%;
- o 35% dos concelleiros dos concellos españois son mulleres;
- o presidente do goberno é un home, e os candidatos á presidencia son homes; nin España nin Galicia foron gobernados nunca por unha muller;
- tan só 17 países do mundo (hai 194) están gobernados por mulleres;
- a xefatura do estado está en mans dun home (Felipe VI) a pesares de non ser o fillo primoxénito do rei anterior; o posto tería que ter recaído na súa irmá maior, Elena, de non ser pola Lei Sálica (do século V), que impide que as mulleres suban ó trono;
- o 100% da xerarquía da iglesia católica son homes; as mulleres non poden acceder a dirixir nada dentro dela, a excepción das mulleres consagradas (monxas), que poden dirixir as súas comunidades;
- das 35 grandes empresas que cotizan na bolsa española, só 3 están dirixidas por mulleres; nos consellos de administración das grandes empresas, as mulleres representan o 17%;
- en toda a historia do Premio Nobel (e iso son 111 anos), só o gañaron 46 mulleres nalgunha das súas 5 categorías (46 premios dun total de 555);
Se no ámbito da política e da empresa a situación da muller non está moi ben, parece que hai outros ámbitos nos que está aínda peor, como insinúan estas dúas noticias:
O nomeamento dunha muller como capitana do equipo de tenis masculino da Copa Davis levantou moita polémica (que chegou ata o Congreso dos Diputados); algúns xogadores chegaron a dicir que "siempre que se pueda, [el capitán] debe ser un hombre" ou aludir ós "problemas" que habería no vestiario. Curiosamente, hai centos de equipos femininos entrenados por homes e nunca houbo problemas.
Este mesmo mes, o público e un xogador dun partido de fútbol en Cádiz insultaron á xuíz de liña polo mero feito de ser muller, dedicándolle perlas como "Ojalá Franco levantara la cabeza y os mandara a vuestro sitio, que es la cocina" o "Vete a fregar, que este no es tu sitio".
Pero, a pesar de todo, cómpre mirar ó futuro con ilusión e buscando construír un lugar xusto para todos e para todas, porque é ben certo que podemos facelo. Só fai falta querelo.
As cifras son moi claras neste sentido:
- aproximadamente a metade da poboación española (algo máis do 50%) son mulleres;
- o 61% das persoas que rematan estudos na universidade son mulleres;
- as mulleres son mellores estudantes e repiten menos cursos;
- só 4 das 17 comunidades autónomas están presididas por mulleres;
- o goberno de España conta con 4 ministras e 9 ministros; o goberno galego está máis igualado, con 4 conselleiras e 4 conselleiros;
- en Grecia, o novo goberno recén elixido non ten ningunha muller ministra;
- o 17% das alcaldías de España está ocupada por mulleres; en Galicia e Asturias, esa porcentaxe baixa ó 10%;
- o 35% dos concelleiros dos concellos españois son mulleres;
- o presidente do goberno é un home, e os candidatos á presidencia son homes; nin España nin Galicia foron gobernados nunca por unha muller;
- tan só 17 países do mundo (hai 194) están gobernados por mulleres;
- a xefatura do estado está en mans dun home (Felipe VI) a pesares de non ser o fillo primoxénito do rei anterior; o posto tería que ter recaído na súa irmá maior, Elena, de non ser pola Lei Sálica (do século V), que impide que as mulleres suban ó trono;
- o 100% da xerarquía da iglesia católica son homes; as mulleres non poden acceder a dirixir nada dentro dela, a excepción das mulleres consagradas (monxas), que poden dirixir as súas comunidades;
- das 35 grandes empresas que cotizan na bolsa española, só 3 están dirixidas por mulleres; nos consellos de administración das grandes empresas, as mulleres representan o 17%;
- en toda a historia do Premio Nobel (e iso son 111 anos), só o gañaron 46 mulleres nalgunha das súas 5 categorías (46 premios dun total de 555);
Se no ámbito da política e da empresa a situación da muller non está moi ben, parece que hai outros ámbitos nos que está aínda peor, como insinúan estas dúas noticias:
O nomeamento dunha muller como capitana do equipo de tenis masculino da Copa Davis levantou moita polémica (que chegou ata o Congreso dos Diputados); algúns xogadores chegaron a dicir que "siempre que se pueda, [el capitán] debe ser un hombre" ou aludir ós "problemas" que habería no vestiario. Curiosamente, hai centos de equipos femininos entrenados por homes e nunca houbo problemas.
Este mesmo mes, o público e un xogador dun partido de fútbol en Cádiz insultaron á xuíz de liña polo mero feito de ser muller, dedicándolle perlas como "Ojalá Franco levantara la cabeza y os mandara a vuestro sitio, que es la cocina" o "Vete a fregar, que este no es tu sitio".
Pero, a pesar de todo, cómpre mirar ó futuro con ilusión e buscando construír un lugar xusto para todos e para todas, porque é ben certo que podemos facelo. Só fai falta querelo.
10/03/14
Muller lectora, muller perigosa- 8 de marzo
Círculo de Lectores pediu a unha serie de mulleres escritoras que dixesen se as mulleres, que len, son perigosas. Aquí tedes algunhas das súas respostas:
"Os voy a contar un gran secreto: la mayor mentira sobre la lectura es que es una experiencia inofensiva y positiva para las mujeres jóvenes. Las chicas que leen son buenas chicas, las que no se
meten en líos, las que hacen lo que les dicen. No. Creéis eso porque es lo que queréis creer. Lo que pasa es que, como leemos tanto, sabemos qué hacer para que no nos pillen". Sara Gran
"Más que peligrosas, las mujeres que leen son poderosas. Por eso no pierden el tiempo (ni la vida) con hombre que ni las cuidan ni las merecen; y por eso saben que ellas pueden cuidar de sí mismas, y que son merecedoras de una existencia tan amplia y tan diversa como la que ven reflejada en los libros". Rosa Montero
"Que las mujeres somos peligrosas, así en general, es una creencia que conviene avivar. Con frecuencia puede ocurrir que nos creamos menos de lo que somos. Que pensemos que necesitamos más de lo que ya traemos de fábrica o que tenemos que renunciar a algunas de las cosas que más nos importan para ganar otras. Nada de eso es cierto. Las mujeres somos peligrosas, así en general, y por eso leemos, para estar seguras de ello. Para juntarnos con las otras mujeres que leen y que escriben y que amenazan el estado de las cosas. Hay que leer. Y hay que contarlo". Ángeles González-Sinde
"Las mujeres, que leen, son peligrosas porque son libres. Sus mentes se abren como el sol entre las nubes y lo iluminan todo, vuelven la realidad más visible, más comprensible, más interesante, mejor. Las mujeres, que leen, son peligrosas porque son más fuertes y no se dejan manipular ni convencer sin razón. Han aprendido que en otros mundos de papel ellas podrían ser heroínas y se preguntan ¿por qué no en este? Las mujeres, que leen, son peligrosas porque luchan por la lucidez, por no dejarse engañar, por construir su propia vida con sus ideas, sus ilusiones y su imaginación. Y son muy, muy peligrosas porque necesitan tiempo propio. Pero, sobre todo, porque sueñan despiertas". Clara Sánchez
"Las mujeres, que leen, son peligrosas. Porque pueden vivir muchas vidas sin dejar de ser ellas mismas, y esta capacidad las hace inmortales. Su biografía se extiende a lo ancho, una distancia equiparable a ir y volver a la Luna varias veces, y el peligro es para los demás: en el tiempo que otros emplean en un viaje en metro, en consumir un cigarrillo o en la sala de espera del dentista, las mujeres que leen pueden nacer, planificar asesinatos, enamorarse, conquistar imperios, viajar a Nueva Zelanda, vivir en la Edad Media. Y siempre nacer de nuevo. ¿Esto es hacer magia? ¡No! ¡Esto se llama lectura!". Pilar Eyre
"Me crié en Chile, en la sombría casa de mi abuelo, en un tiempo en que no había televisión y los niños no iban al cine, pero había libros por todas partes. Sobreviví a las angustias propias de la infancia gracias a la lectura. Las historias se confundían en mi mente, creando infinitas posibilidades; y cuando no había nada a mano para leer, siempre tenía el buen recurso de inventar mis propios cuentos". Isabel Allende
18/03/13
Programación da semana
Esta semana vai ser movidiña! Ademais desas cousas desagradables que tocan a estas alturas (avaliacións e notas), temos varias actividades programadas:
martes 19: o alumnado de 2º, 3º e 4º vai facer unha ruta rosaliana, visitando Padrón, Bastabales e Santiago, e a Casa Museo de Rosalía. O motivo xa adiviñades cal é: vimos de celebrar o nacemento de Rosalía e en marzo cúmprense 150 anos da publicación de Cantares Gallegos.Como agasallo para os que ides e para os que non ides alá, aquí tedes un fragmento de "Campanas de Bastabales", de Rosalía:
martes 19: o alumnado de 2º, 3º e 4º vai facer unha ruta rosaliana, visitando Padrón, Bastabales e Santiago, e a Casa Museo de Rosalía. O motivo xa adiviñades cal é: vimos de celebrar o nacemento de Rosalía e en marzo cúmprense 150 anos da publicación de Cantares Gallegos.Como agasallo para os que ides e para os que non ides alá, aquí tedes un fragmento de "Campanas de Bastabales", de Rosalía:
Paseniño,
paseniño
vou pola tarde calada
de Bastabales camiño.
Camiño
do meu contento;
i en tanto o sol non se esconde
nunha pedriña me
sento.
E sentada estou mirando
como a lua vai saíndo,
como
o sol se vai deitando.
Cal se deita, cal se esconde
mentras tanto
corre a lua
sin saberse para donde.
Para donde vai tan soia
sin
que aos tristes que a miramos
nin nos fale nin nos oia.
Que si oira
e nos falara,
moitas cousas lle dixera,
moitas cousas lle contara.
mércores 20: o alumnado de 3º e 4º da ESO terá unha charla con Tania González, unha especialista en caracterización cinematográfica (o que soemos chamar "maquillaxe") que traballou, entre outras cousas, na serie "Libro de familia" (TVG). A charla inclúe o visionado de fotos e vídeos espectaculares!
Grazas ós caracterizadores as películas son máis cribles e ademais temos personaxes coma esta:
Imaxe atopada aquí.
xoves 21: no Día Mundial da Poesía, teremos un espectáculo poético de primeira clase: a Hostia en Verso. Como algúns de vós pensades que a poesía é un rollo, ou unha cursilada, ou cousa de xente que xa leva tempo morta e enterrada, imos tentar cambiar a vosa opinión coa axuda dos Poetas da Hostia. Este grupo está formado por varios poetas da nosa terra (María Lado e Lucía Aldao, Daniel Landesa, Ledicia Costas...) que soen actuar coa compañía dun músico; normalmente fan as súas "batallas de poetas" en bares, pero desta temos a sorte de que veñan ó noso centro. Estade preparados para o mellor, porque iso xusto é o que farán na nosa biblioteca! Deixámosvos esta entrevista en verso que fixeron na Voz de Galicia para que os vaiades coñecendo.
venres 22: para rematar a semana e afondar un pouco máis no tema da muller traballadora, un grupo de alumnas do IES Ribeira do Louro virá representar a varias mulleres famosas e destacables de Galicia e do mundo enteiro, de agora e de sempre. Neste enlace tedes unha presentación desas mulleres para que vos fagades unha idea.
07/03/13
8 de marzo, Día Internacional da Muller Traballadora
Mañán venres é o Día Internacional da Muller Traballadora, conmemorando a loita da muller pola súa participación, en pé de igualdade co home, na sociedade e no seu desenvolvemento íntegro como persoa.
Como di a ONU: "Las desigualdades entre el hombre y la mujer están muy arraigadas en las sociedades. Las mujeres están mal representadas en los Gobiernos, los Parlamentos y los consejos de administración de las empresas. Tampoco tienen acceso a un trabajo decente, se enfrentan a la segregación ocupacional y sufren diferencias por su sexo. A veces también se les niega el acceso a la educación básica y a los servicios de salud y, en todas las regiones del mundo, son víctimas de la violencia y la discriminación". Neste folleto tes máis información sobre a campaña da ONU contra a violencia de xénero e datos ben clariños.
Non é cousa de chiste, pero imos usar o humor para queixarnos un pouquiño pola situación da muller:
06/03/13
La sonrisa de Mona Lisa - A película da semana
Dirección: Mike Newell
Guión: Lawrence Konner & Mark Rosenthal
Música: Rachel Portman
Reparto: Julia Roberts, Kirsten Dunst, Julia Stiles, Marcia Gay Harden, Maggie Gyllenhaal, Dominic West
Xénero: Comedia. Drama | Colegios & Universidad
Ano: 2003
Clasificación: non recomendada a menores de 7 anos
"Nun mundo que lles dicía como pensar, ela ensinaríalles a vivir". Iso di na carátula do DVD de La sonrisa de Mona Lisa, e iso ocorre na película. Estamos nos Estados Unidos nos anos 50. A profesora Katherine Watson (Julia Roberts) empeza a dar clase de historia da arte na prestixiosa universidade feminina Wellesley. Alí están as millores estudantes do país, as máis brillantes, pero aínda que Katherine pensa que "ía ser un lugar que formaría ós dirixentes do mañán", atópase coas que serán as esposas deses dirixentes: a inmensa maioría das estudantes non pensa buscar traballo, senón casar e formar unha familia, como mandan as convencións da época. Katherine, unha muller independente, de ideas abertas e defensora do papel da muller na sociedade, tenta cambiar a súa mentalidade e facer que pensen por elas mesmas.
A película serve para comprobar (e celebrar) canto ten cambiado unha boa parte da sociedade occidental, e canto lle falta por cambiar a outra.
Na semana na que celebramos o Día Internacional da Muller, non se nos ocorre mellor reflexión.
Guión: Lawrence Konner & Mark Rosenthal
Música: Rachel Portman
Reparto: Julia Roberts, Kirsten Dunst, Julia Stiles, Marcia Gay Harden, Maggie Gyllenhaal, Dominic West
Xénero: Comedia. Drama | Colegios & Universidad
Ano: 2003
Clasificación: non recomendada a menores de 7 anos
"Nun mundo que lles dicía como pensar, ela ensinaríalles a vivir". Iso di na carátula do DVD de La sonrisa de Mona Lisa, e iso ocorre na película. Estamos nos Estados Unidos nos anos 50. A profesora Katherine Watson (Julia Roberts) empeza a dar clase de historia da arte na prestixiosa universidade feminina Wellesley. Alí están as millores estudantes do país, as máis brillantes, pero aínda que Katherine pensa que "ía ser un lugar que formaría ós dirixentes do mañán", atópase coas que serán as esposas deses dirixentes: a inmensa maioría das estudantes non pensa buscar traballo, senón casar e formar unha familia, como mandan as convencións da época. Katherine, unha muller independente, de ideas abertas e defensora do papel da muller na sociedade, tenta cambiar a súa mentalidade e facer que pensen por elas mesmas.
A película serve para comprobar (e celebrar) canto ten cambiado unha boa parte da sociedade occidental, e canto lle falta por cambiar a outra.
Na semana na que celebramos o Día Internacional da Muller, non se nos ocorre mellor reflexión.
Imaxe atopada aquí.
08/03/12
Día da muller traballadora
Exposicións sobre mulleres músicas
e sobre Hipatia na biblioteca!!
e sobre Hipatia na biblioteca!!
CAMIÑAN DESCALZAS POLAS ROCHAS,
fantasmas de sal habitan as sombras,
saben que as últimas mareas
esqueceron na praia os restos do naufragio.
As mulleres recollen cada noite
os tesouros de auga, líquidos e fráxiles,
rebélanse contra a Historia,
constrúen co mar as estatuas
que nunca permanezan.
As mulleres de sal, con sargazos de sombras,
xorden das últimas mareas
e tecen tesouros de auga cada noite
contra a Historia.
Elas, que saben que o efémero permanece.
Ana Romaní
15/04/11
Arte en feminino
Con A de arte, de fémina e de Galiza, chegou á nosa biblioteca a exposición de mulleres pintoras e escultoras que organizamos coa excusa do Día Internacional da Muller Traballadora (8 de marzo). Nela podes ver expostas obras de artistas galegas e ter á túa disposición varios libros adicados a artistas de recoñecido prestixio mundial (Maruja Mallo, Frida Kahlo, Tamara de Lempicka, etc.) e estudos sobre o papel da muller na historia.
Agora só falta emulalas!
Subscribirse a:
Publicacións (Atom)






























