16/10/13

De premios


Por primeira vez, un autor en galego foi galardonado co Premio Nacional de Poesía: Manuel Álvarez Torneiro. Este premio é concedido polo Ministerio de Cultura entre toda a poesía publicada o ano pasado en calquera das linguas oficiais de España.

O libro premiado, Os ángulos da brasa, xa recibira o Premio da Crítica ó mellor poemario de 2012. Está publicado por Editorial K e o seu autor defíneo como "un libro da memoria".

Aquí tedes unhas páxinas para que vos fagades unha idea:



A escritora canadiense Alice Munro vén de recibir o Nobel de Literatura polo conxunto da súa obra, que está composta sobre todo de relatos.
Entre as súas obras máis recomendables están Las vidas de las mujeres (2011), Demasiada felicidad (2010) e Mi vida querida (2013).
Deste último libro é este fragmento do relato Noche, publicado pola Editorial Lumen:

"En mi juventud parecía no haber nunca un parto, o un apéndice reventado, o cualquier otro incidente drástico de salud que no ocurriera mientras arreciaba una tormenta de nieve. Las carreteras estarían cortadas, así que de todos modos no se podría pensar en sacar un coche, y habría que enganchar varios caballos para llegar al pueblo e ir al hospital. Por suerte aún había caballos: en circunstancias normales la gente se habría deshecho de ellos, pero con la guerra y el racionamiento de combustible las cosas habían cambiado, al menos por el momento.
Por eso cuando me empezó el dolor en el costado tenían que ser las once de la noche, y soplaba una ventisca y, como en ese momento en nuestro establo no había caballos, tuvimos que pedir el tiro de los vecinos para llevarme al hospital. Un trayecto de apenas una milla y media, pero aun así una aventura. El médico estaba esperando, y nadie se sorprendió cuando se preparó para extirparme el apéndice".
Le o resto aquí.

Ningún comentario: